Podijelite:

Prijavljivanje nepravilnosti unutar organizacija je ključan korak izgradnju etičkog i odgovornog poslovnog okruženja. Zviždači, osobe koje ukazuju na nezakonite ili neetičke radnje, često se suočavaju s izazovima poput odmazde, gubitka posla ili društvene stigmatizacije. Kako bi se podigla svijest o važnosti zaštite zviždača i osnažile kompanije u uspostavljanju sigurnih kanala za prijavu nepravilnosti, održana je edukacija "Zviždači: zaštita, podrška i praksa" u saradnji s Milom Crnogorac Bajić (Net Consulting).

Tokom edukacije, učesnici su se upoznali s definicijama zviždača, njihovom ulogom u organizacijama te zakonodavnim okvirom koji reguliše ovu oblast u Bosni i Hercegovini i Evropskoj uniji. Poseban fokus bio je na EU Direktivi o zaštiti zviždača (Directive (EU) 2019/1937), koja postavlja standarde za sigurnost i anonimnost prijava, kao i na pravnim obavezama kompanija u BiH kada je riječ o uspostavljanju kanala za prijavu nepravilnosti. Razmatrani su i izazovi s kojima se zviždači suočavaju te strategije zaštite od odmazde i negativnih posljedica.

Praktični dio edukacije uključivao je analizu konkretnih slučajeva prijavljivanja nepravilnosti i načina njihove obrade, simulacije prijave i zaštite zviždača, te diskusiju o najboljim praksama za kreiranje internih i eksternih prijavnih kanala. Snažan zakonski okvir i jasno definisane procedure prijave nepravilnosti ključni su za unapređenje transparentnosti i odgovornog poslovanja. Na taj način se dugoročno jača povjerenje unutar organizacija i cijelog društva.

Ova edukacija dodatno je naglasila potrebu za usklađivanjem domaćih pravnih propisa sa međunarodnim standardima zaštite zviždača, čime bi se osigurao siguran ambijent za prijavljivanje nepravilnosti i spriječilo potencijalno zataškavanje koruptivnih i neetičkih praksi.