Preuzeli ste odgovornost za Adria regiju u vrijeme kada se poslovni krajolik brzo mijenja. Šta ovo imenovanje znači za vas lično i na koje načine želite ostaviti svoj trag u narednim godinama?
Povratak u Adriju je odličan za mene, jer sam ovdje već proveo nekoliko godina, radeći kao glavni finansijski direktor u Coca-Cola HBC Adria, i volio sam ove zemlje i ljude ovdje. Bilo je sjajno vratiti se i vidjeti kako su se kompanija i tržišta razvijali u pet godina otkako me nije bilo. Za mene lično, ovo je prilika da pomognem da se dogode velike stvari – i unutar i izvan kompanije. Bosna i Hercegovina se nalazi u jedinstvenom ekonomskom i društvenom položaju.
Koje konkretne mogućnosti vidite ovdje za rast i investicije i kako Coca-Cola HBC može igrati ulogu u njihovom otključavanju?
Coca-Cola HBC BH je dobro pozicionirana da pomogne u otključavanju ovog potencijala. Mi smo lokalna kompanija, koja posluje ovdje u Hadžićima, a naša posvećenost ide dalje od poslovnih rezultata – naš cilj je biti katalizator pozitivnih promjena. Vidimo konkretne prilike u dva ključna područja: širenje našeg lokalnog otiska i ulaganje u društva. Kako raste naša lokalna proizvodnja i distribucija, raste i naš pozitivan utjecaj na ekonomiju. Naš posljednji socioekonomski izvještaj pokazao je da je u 2023. godini Coca-Cola sistem u BIH imao utjecaj od 303 miliona KM, što se prevodi u direktan i indirektan doprinos od 0,65% BDP-a. Ne doprinosimo sami – sarađujemo sa 352 lokalna dobavljača i više od 15.000 kupaca u Bosni i Hercegovini. Što se tiče ulaganja u društva, ponosno ulažemo u dugoročne projekte, na primjer kroz Coca-Colina Podrška mladima, te našu podršku Sarajevskom filmskom festivalu i Sportskim igrama mladih. Ali, tu smo i kada su u pitanju vanredne situacije i bili smo veoma ponosni što smo prepoznati kao najveći donator Crvenog križa u BIH u 2024. godini. Ovo su samo neki od primjera – siguran sam da ćemo kroz rad Coca-Cole u BIH pomoći i kompanijama i društvu na mnogo više načina.
Održivost je postala neizostavan dio svake poslovne strategije, ali gdje je Coca-Cola HBC regionalno pozicionirana na ovom polju i koje korake planirate intenzivirati kako bi Adria regija postala lider u održivosti?
Regionalno smo pozicionirani vrlo dobro – uskoro ćemo objaviti izvještaj o održivosti za Coca-Colu BH, tako da ćete tamo moći pratiti naš napredak. Što se tiče našeg rada u budućnosti, fokusirat ćemo se na naše strateške prioritete - poput plastike za jednokratnu upotrebu i ambalažnog otpada, smanjenja emisija, te zdravlja i prehrane. Čvrsto vjerujemo da sva preduzeća dijele odgovornost za ova pitanja i moraju učestvovati u pronalaženju rješenja i globalno i lokalno.
Globalni razgovori o održivosti često naglašavaju recikliranje i smanjenje emisija. Šta smatrate ključnim probojem koji kompanije poput vaše moraju napraviti kako bi ubrzale vidljive promjene u zajednicama u kojima poslujete?
Recikliranje ostaje ključni fokus za nas kada je u pitanju podsticanje značajnih promjena u lokalnim zajednicama. Jedan primjer je naš projekat Recikliraj me. Daj mi novi život, koji je sada u svojoj trećoj sezoni u Bosni i Hercegovini. Zajedno s našim partnerima Konzumom BIH i Super Karticom, pokazali smo kako male, svakodnevne akcije mogu dovesti do velikog utjecaja. Građani su ove godine prikupili preko 202.000 PET boca. Zahvaljujući njihovom angažmanu, ove boce će biti reciklirane umjesto da završe na deponijama - dokazujući da svaka boca ima novu vrijednost i da je kolektivna akcija zaista važna.
Vaša kompanija ima dubok utjecaj na sve lance vrijednosti, od dobavljača do potrošača. Za koje teme biste željeli da regionalna poslovna zajednica preuzme veću odgovornost i na kojima sarađuje u narednom periodu?
U pravu ste, utjecaj koji imamo u Bosni i Hercegovini je zaista dubok. Za svaku KM koju stvorimo kao Coca-Cola, podržavamo još 6,7 KM dodatne vrijednosti za lokalnu ekonomiju. Kada pogledamo regionalnu poslovnu zajednicu, sjajno je vidjeti da se sve više teme održivosti pojavljuju u fokusu.
Kao lider u industriji, Coca-Cola HBC je pod budnim okom javnosti. Kako balansirate pritisak za kratkoročne rezultate s dugoročnom posvećenošću održivim poslovnim praksama?
Balansiranje kratkoročnih performansi s dugoročnom održivošću nije kompromis, već strateški imperativ. U Coca-Coli HBC vjerujemo da su održive poslovne prakse ključne za dugoročni rast i otpornost, i to je ugrađeno u sve što radimo. Odličan primjer za to je činjenica da je Coca-Cola HBC još jednom zadržala titulu najodrživije kompanije za pića na svijetu, po osmi put! Mogu vam reći da ovo nije mali podvig. Ovaj pristup je vrlo prisutan na svim tržištima kompanije Coca-Cola Hellenic Beverage, a Bosna i Hercegovina nije izuzetak.
U eri u kojoj talenat bira poslodavce koliko i poslodavci biraju talente, kako ćete izgraditi kulturu unutar Coca-Cola HBC Adria koja odražava vrijednosti održivosti i inovativnog razmišljanja?
Coca-Cola HBC B-H Sarajevo je prije samo 6 mjeseci proglašena poslodavcem prvog izbora u kategoriji robe široke potrošnje (FMCG) u Bosni i Hercegovini. Ovo priznanje je došlo na osnovu redovne ankete koja je prikupila uvide od preko 35.000 ispitanika širom zemlje. Tokom godina smo konstantno visoko rangirani u ovim anketama, što govori o našoj dugogodišnjoj posvećenosti izgradnji sjajne kulture: ulažemo u razvoj svakog zaposlenika, nudimo mogućnosti za napredovanje u karijeri, omogućavamo pristup učenju, dijelimo najbolje međunarodne prakse i njegujemo inspirativnu kulturu na radnom mjestu.
Neke od naših inicijativa do sada nisu bile široko promovisane jer su interno jednostavno dio načina na koji poslujemo. Ali shvatili smo koliko je važno komunicirati naše vrijednosti, ponude i očekivanja s javnošću i potencijalnim zaposlenicima, pa sve više činimo kako bismo podijelili sjajne stvari koje radimo. U mnogim aspektima vjerujemo da smo jedinstveni poslodavac u Bosni i Hercegovini i ponosni smo što možemo pokazati da nudimo više od samog posla.






