Podijelite:

Kroz program Leader Roots prošli ste kao učesnica, a sada ste dio Alumni grupe. Kako danas gledate na značaj ovakvih edukacijskih inicijativa za lični i profesionalni razvoj mladih lidera u BiH?

Programi poput Leader Rootsa su dragocjeni jer mladim profesionalcima nude prostor za razmjenu iskustava, introspekciju i povezivanje s liderima koji djeluju u različitim sektorima. Za mene je to bio proces osvještavanja, ne samo vlastitih potencijala, nego i odgovornosti koju liderstvo nosi. Posebno mi je bilo važno što se program bavi i ličnim vrijednostima, jer vjerujem da upravo iz tih temelja proizlazi autentično liderstvo. A kao dio Alumni zajednice, drago mi je što mogu biti podrška drugima koji prolaze isti proces.


ZIRA Group je, u okviru svog masterclassa, odlučila da s učesnicima istražuje temu rebrandinga. Zašto ste se odlučili upravo za tu temu i šta je po vama ključno da rebranding ne ostane samo vizuelna promjena, već stvarna transformacija vrijednosti i pozicije brenda?

Rebranding je često shvaćen kao promjena logotipa ili boja korištenih u vizualnom identitetu, ali u suštini riječ je o mnogo dubljem procesu. ZIRA je kroz svoj rebranding redefinisala ko smo, kako poslujemo i zašto radimo to što radimo. Upravo zato smo odabrali ovu temu – da pokažemo koliko je važno da svaki vizualni element ima uporište u stvarnim vrijednostima kompanije, načinu na koji komuniciramo i da nosi jasnu poruku ka našim ciljnim skupinama. Ključ je u dosljednosti da ono što komuniciramo izvana bude odraz onoga što živimo iznutra. Za nas je rebranding bio dugotrajan proces, te smo se odlučili da upravo tu priču predstavimo u okviru masterclassa jer smo kao kompanija koja skoro 30 godina posluje na međunarodnom tržištu uvidjeli potrebu da se prilagodimo potrebama tržišta i modernizujemo naš način predstavljanja. Rebranding je zapravo prilika da kompanija bude iskrena prema sebi.


Kako Vi ostajete dosljedni principu kontinuiranog učenja, i koje navike ili izvori znanja su Vam posebno važni?

Učenje mi se uvuklo pod kožu, uvijek sam bila štreber i znatiželjna do granice dosade. Volim podcaste  – nekad je to nešto iz marketinga, nekad priča o ljudskoj psihologiji ili organizacionim sistemima, jer me fascinira kako ljudi funkcionišu zajedno. Puno čitam, ali najviše učim kroz praksu – kad s timom prolazimo kroz izazove i razbijamo glavu kako nešto bolje iskomunicirati ili postaviti strategiju. I ono što sam s godinama naučila – najviše rastem kad priznam da nešto ne znam. To otvori prostor za pravo učenje.

No alternative text description for this image


Šta za Vas znači odgovorno liderstvo i kako ga kompanije mogu prenijeti mladim generacijama?

Za mene odgovorno liderstvo znači da ne koristiš moć da bi “držao sve pod kontrolom”, nego da znaš kad da se povučeš i daš prostor drugima. Vidjela sam i iskusila oba stila – i znam koji gradi, a koji gasi ljude. Odgovorno liderstvo znači djelovati u skladu s vrijednostima, čak i kada to nije najlakši put. To znači razmišljati dugoročno, voditi računa o uticaju odluka na ljude, zajednicu i širi sistem. Kompanije to mogu prenijeti kroz primjer – kroz menadžere koji su spremni dijeliti znanje, priznati greške i dati prostor drugima da rastu. Autentičnost, integritet i povjerenje se ne mogu "naučiti" iz priručnika, oni se stiču i žive u svakodnevnim situacijama.


ZIRA Group je poznata po društvenom doprinosu zajednici. Šta biste istakli kao ključnu poruku kompanijama koje žele učiniti više od formalne društvene odgovornosti?

Najveća vrijednost dolazi kada društveni angažman proizlazi iz identiteta kompanije. U ZIRI, naš doprinos zajednici je produžetak onoga što jesmo, dio naše vizije da gradimo svijet u kojem tehnološka zajednica stvara bolje prilike za cijelo društvo. Bilo da podržavamo obrazovne inicijative ili osnažujemo mlade, uvijek se pitamo: "Kako možemo napraviti stvarnu, dugoročnu razliku?" Poruka drugim kompanijama bila bi da ne podržavaju samo projekte i inicijative koji "dobro izgledaju", nego one koji rezoniraju s njihovom svrhom i onime što bi podržali i ljudi koji rade unutar te kompanije.


Liderstvo danas više nije povezano isključivo s titulom, već sa sposobnošću da se utiče na druge i povezuju ljudi oko zajedničkih vrijednosti. Kako ste kroz svoje uloge gradili svoj stil liderstva i šta Vas danas najviše motiviše?

Moj stil liderstva se vremenom razvijao – od želje da sve uradim sama, do shvatanja da je prava snaga u povjerenju, osnaživanju tima i zajedničkom učenju. Uvijek mi je bilo važno da njegujem atmosferu u kojoj se ljudi osjećaju viđeno, saslušano i imaju prostor da daju svoj doprinos. Imam svoj stil koji je kombinacija strateške strukture i otvorene, ljudske komunikacije. Volim kad se ljudi osjećaju slobodno da kažu “ne znam” ili “imam ludu ideju”  jer tu nastaje kreativnost. Najviše me danas motiviše kada vidim da moj rad pomaže timu da raste, da komuniciramo jasnije i da nas ljudi vani prepoznaju ne samo po proizvodima, nego i po kulturi. Tada vidim da ono što radimo kao tim ima smisla – za naše uposlenike, za klijente, za zajednice u kojima djelujemo.


Ambicija često nosi izazove, ali i snagu da se otvore nova vrata. Kada pogledate unazad na svoj profesionalni put, šta je bila prelomna tačka koja Vas je naučila najviše o sebi kao liderki?

Jedna od ključnih prelomnih tačaka bila je dolazak u ZIRU i preuzimanje odgovornosti vođenja tima od 6 ljudi, ali i cjelokupnog komunikacijskog i marketinškog procesa. Tada sam shvatila da liderstvo ne dolazi automatski s titulom, već se gradi kroz odnose, kroz učenje na greškama, kroz postavljanje zdravih granica. Ta uloga me naučila da budem strpljivija, da više slušam i da ne moram uvijek imati sve odgovore. Ponekad je dovoljno postaviti pravo pitanje. Lider ne postaneš kada te stave da vodiš ljude, nego kada naučiš kako da ih stvarno slušaš i pustiš ih da te iznenade.