Podijelite:

U današnjem brzo promjenjivom poslovnom okruženju, kompanije koje napreduju su one koje ulažu u svoje ljude – ne samo da bi se suočile sa trenutnim izazovima, već i da bi izgradile otporne timove za budućnost. Coca-Cola HBC B-H se istakla kao organizacija koja razvija liderstvo iznutra, njegujući talente kroz strukturirane programe i dugoročnu viziju.

Ovo su pitanja za Doru Strezovu-Nikolovu, generalnu direktoricu BU Adria u Coca-Cola HBC, o tome kako kompanija njeguje talente, balansira lokalne i globalne perspektive i stvara mogućnosti za napredovanje u karijeri unutar globalnog sistema.

Tokom vaše masterclass sesije, vidjeli smo da se Coca-Cola HBC etablirala kao kompanija sa strateškim pristupom razvoju zaposlenika. Iz vaše perspektive, koji su bitni elementi održivog sistema razvoja talenata?

Održivi sistem razvoja talenata izgrađen je na tri stuba: jasnoća svrhe, kontinuirano učenje i osnaživanje. U Coca-Cola HBC usklađujemo individualni rast sa poslovnom strategijom, osiguravajući da razvoj nije samo lično putovanje već i pokretač organizacijskog uspjeha. Ulažemo u strukturirane puteve učenja, mentorstvo i povratne informacije u realnom vremenu, a istovremeno njegujemo kulturu u kojoj se ljudi osjećaju sigurno da preuzmu inicijativu i uče iz neuspjeha. Održivost dolazi od dosljednosti, prilagodljivosti i dubokog vjerovanja u potencijal ljudi. Dosljedna posvećenost razvoju naših ljudi odražava se u mnogim uspješnim karijernim putovanjima i pričama ljudi koje imamo u našoj organizaciji.

Spomenuli ste da su mnogi vaši trenutni lideri započeli svoje karijere kao pripravnici. Kako su vaši programi za rani razvoj karijere osmišljeni da pomognu učesnicima ne samo da steknu operativna znanja, već i da razviju strateško razmišljanje i liderske kapacitete?

Naši programi za rani razvoj karijere, kao što je Međunarodni program pripravnika u menadžmentu, su imerzivni po svojoj prirodi. Učesnici se rotiraju između funkcija i tržišta, dobijajući 360-stepeni pogled na naše poslovanje. Ali pored operativnog iskustva, u iskustvo ugrađujemo laboratorije za liderstvo, strateške projekte i mentorstvo rukovodilaca. Ovo pomaže mladim profesionalcima ne samo da razumiju „kako“ već i „zašto“ stoji iza odluka, ohrabrujući ih da razmišljaju kao budući lideri od prvog dana. Također imamo više od 10 diplomiranih pripravnika u mnogim odjeljenjima što mladim talentima daje priliku da uđu u organizaciju i uče od svojih mentora i kolega i rade na stvarnim projektima i programima.

Interna mobilnost je obilježje strategije talenata Coca-Cole HBC. Kako izgleda proces identifikacije i odabira zaposlenika za međunarodne prilike i koje koristi ova mobilnost nudi i kompaniji i uključenim pojedincima?

Koristimo transparentan, na podacima zasnovan proces pregleda talenata koji identificira pojedince s performansama i potencijalom. Razgovori o mobilnosti dio su redovnih razgovora o karijeri i potičemo prelazak na druga tržišta kao način ubrzanja rasta. Koristi su obostrane: pojedinci stiču šire perspektive i vještine, dok kompanija gradi agilniji, kulturno fluentniji liderski proces. To je obostrano korisna kombinacija za inovacije i otpornost. Imamo mnogo primjera uspješnih međunarodnih karijera i čvrsto vjerujemo da je to prednost za našu kompaniju.

Kako uspostavljate ravnotežu između lokalnih specifičnosti bosanskog tržišta i korporativnih standarda i međunarodnih očekivanja kada je u pitanju razvoj ljudskog kapitala?

Na bosanskom tržištu mogu se pronaći sjajni, talentovani ljudi koji su više nego sposobni biti uspješni u globalnim korporacijama – imamo mnogo primjera za to. Dozvolite mi da se poslužim primjerom Amele Čengić, naše direktorice marketinga i komercijalne izvrsnosti za poslovnu jedinicu Adria. Jednostavno rečeno, poslujemo s „globalnim“ načinom razmišljanja – globalnim okvirima prilagođenim lokalnim stvarnostima. U Bosni, na primjer, prilagođavamo naš razvoj liderstva kako bismo odrazili dinamiku lokalnog tržišta, kulturne nijanse i dostupnost talenata, a istovremeno smo usklađeni sa širim modelom liderstva Coca-Cole HBC. To osigurava relevantnost bez ugrožavanja dosljednosti. Naš lokalni tim za ljudske resurse igra ključnu ulogu u prevođenju globalnih strategija u smislene lokalne akcije.

U eri u kojoj se lojalnost zaposlenika često smatra zastarjelom, kako Coca-Cola HBC održava snažan angažman i dugoročnu motivaciju među zaposlenicima koji žele razvijati svoju karijeru unutar organizacije?

Vjerujemo da su svrha, rast i priznanje temelji angažmana. Naši ljudi žele osjećati da je njihov rad važan, da rastu i da se njihov doprinos vidi. Nudimo jasne karijerne puteve, slavimo postignuća i njegujemo kulturu uključivosti i pripadnosti. Naše interne ankete pokazuju da zaposlenici koji vide budućnost kod nas imaju veće šanse da ostanu i napreduju. I oni zaista imaju priliku za razvoj svoje karijere jer imamo sjajne primjere ljudi s Adria tržišta koji rade na različitim pozicijama i različitim tržištima u cijeloj organizaciji. Posvećeni smo pokretanju evolucije našeg rada i organizacije, slušanju povratnih informacija naših zaposlenika i stalnom poboljšanju.

Kako vaši lideri prepoznaju i njeguju skriveni potencijal unutar kompanije – one pojedince koji možda nisu najglasniji, ali pokazuju dosljednost, inicijativu i odgovornost?

Obučavamo naše lidere da gledaju dalje od vidljivosti i da se fokusiraju na ponašanje i utjecaj. Alati poput povratnih informacija od 360 stepeni, sesija kalibracije talenata i procjena liderstva pomažu nam da uočimo pojedince koji možda nisu najglasniji u prostoriji, ali dosljedno ispunjavaju očekivanja, preuzimaju inicijativu i utjelovljuju naše vrijednosti. Nakon što ih identificiramo, pružamo im dodatne zadatke, mentorstvo i izloženost kako bismo im pomogli da razviju svoj puni potencijal.