U svijetu koji se ubrzano mijenja, lideri nisu samo oni koji donose odluke – oni postavljaju ton za kulturu svojih organizacija, oblikuju vrijednosti i daju mladima prostor da rastu. U razgovoru za Leader Roots, Amina Mahmutović, predsjednica Uprave UniCredit Bank d.d. Mostar, dijeli svoja razmišljanja o ulozi lidera u stvaranju psihološki sigurnog radnog okruženja, važnosti međugeneracijskog razumijevanja i načinu na koji UniCredit Bank podržava mlade ljude u profesionalnom razvoju.
U svojoj izjavi istakli ste koliko je važno ulaganje u znanje mladih za razvoj društva. Koje konkretne prakse i pristupi unutar UniCredit Bank omogućavaju mladim zaposlenicima da rastu i preuzimaju liderske uloge?
U UniCredit Bank vjerujemo da su mladi ljudi pokretači inovacija i ključ dugoročnog uspjeha. Zato sustavno radimo na stvaranju okruženja u kojem mladi zaposlenici imaju priliku učiti, rasti i razvijati se u lidere budućnosti. Naši programi razvoja talenata obuhvataju strukturirane edukacije, mentorstvo, iskustvo kroz različite poslovne funkcije i uključivanje u strateške projekte. Kroz programe kao što su Mini MBA za studente, intenzivne ljetne prakse i razvojne akademije za mlade stručnjake, pružamo konkretne alate i iskustva koja im omogućavaju da prepoznaju svoje potencijale, preuzmu odgovornost i aktivno doprinesu razvoju poslovanja.
Kao liderica velike organizacije, svakodnevno ste u kontaktu s različitim generacijama zaposlenika. Kako pronalazite zajednički jezik i šta savjetujete svojim timovima kada se suoče s generacijskim razlikama u pristupu poslu i vrijednostima?
Generacijske razlike doživljavamo kao bogatstvo, a ne prepreku. Svaka generacija donosi jedinstvenu perspektivu – od iskustva i stabilnosti do svježine i digitalne agilnosti. Ključ je u otvorenoj komunikaciji i međusobnom poštovanju. Savjetujemo timovima da uvijek krenu od radoznalosti umjesto od pretpostavki – da pokušaju razumjeti “zašto” iza svakog stava ili ponašanja. Poticanjem dijaloga, zajedničkim radom na projektima i promicanjem kulture u kojoj se svi glasovi jednako čuju, gradimo mostove između generacija i učimo jedni od drugih.
U kulturi koja njeguje psihološku sigurnost, lideri imaju ključnu ulogu. Kako vi lično gradite povjerenje unutar svog tima i koje osobine kod lidera smatrate presudnim za stvaranje sigurnog i podržavajućeg radnog okruženja?
Povjerenje se gradi dosljednošću, transparentnošću i iskrenim interesovanjem za ljude. Trudim se biti prisutna i dostupna – ne samo u profesionalnom smislu, nego i kao čovjek koji sluša, razumije i uči. Vjerujem da lider mora pokazati ranjivost kad je potrebno, priznati grešku i otvoreno tražiti mišljenja tima. Osobine koje smatram ključnim za stvaranje sigurnog okruženja jesu empatija i briga, ali jednako važne su integritet i sposobnost da se stvarno čuje ono što ljudi govore, pa čak i ono što ne izgovore direktno.
U vremenu u kojem mladi ljudi traže smisao i svrhu u svom radu, kako se UniCredit Bank prilagođava tim očekivanjima i osigurava da rad u velikim sistemima ne izgubi humanost i autentičnost?
Mladi danas s pravom očekuju više od radnog mjesta – oni traže svrhu, mogućnost doprinosa i autentičnost. U UniCredit Bank smo to prepoznali i aktivno radimo na tome da naš poslovni model uključuje ne samo finansijske ciljeve, već i širu društvenu odgovornost. Kroz volontiranje, projekte koji doprinose zajednici, kao i kroz uključivanje zaposlenika u procese donošenja odluka, stvaramo prostor u kojem se svaki pojedinac može osjećati vrijedno i viđeno. Veliki sistemi mogu biti itekako ljudski, kada im lideri pristupaju s empatijom i jasnoćom svrhe.
Koji je, po vašem mišljenju, najveći izazov za mlade ljude danas kada ulaze u poslovni svijet – i na koji način ih možemo dodatno osnažiti da ne odustanu od svojih potencijala unutar korporativnog okruženja?
Najveći izazov za mlade danas jeste balans između želje za brzim uspjehom i stvarnog procesa učenja, koji traži vrijeme, strpljenje i otpornost. U svijetu u kojem su informacije i uspjesi često instantno vidljivi, lako je osjećati se nedovoljno dobrim ako uspjeh ne dođe odmah. Zadatak nas u korporacijama je da im damo realne, ali podržavajuće poruke – da uspjeh nije sprint, već maraton. Moramo ih osnažiti kroz mentorstvo, povjerenje i prilike koje su izazovne, ali dostižne. I najvažnije, moramo ih slušati i pokazati da njihove ideje vrijede.
Da možete mladima na početku njihove karijere dati samo jednu poruku, onu koja je vama lično najviše značila – šta bi to bilo?
Ne tražite savršen put, stvarajte ga. Najvrednije lekcije ne dolaze iz unaprijed zacrtanih planova, već iz hrabrosti da napravite prvi korak, čak i kada ne znate tačno gdje vodi. Vjerujte u svoje vrijednosti, ostanite autentični i nikada ne podcjenjujte snagu upornosti. Uspjeh nije u tome da znate sve, već da imate volju da učite i ne odustajete od sebe.






