Podijelite:

Kako kompanija Orbico vidi ulogu ESG standarda u jačanju konkurentnosti na domaćem i EU tržištima, te koje korake poduzima kako bi uskladila svoje poslovanje s ovim principima?

 

U Orbico Grupi ESG standarde gledamo kao ključni faktor za dugoročnu održivost i konkurentnost na domaćem i europskom tržištu. Naime, u uvjetima strogog ESG regulatornog okvira i pojačanih zahtjeva potrošača za održivim proizvodima te zahtjevima poslovnih partnera za implementacijom održivih praksi, usklađivanje sa ESG zahtjevima i održivim praksama ključno je za Orbico Grupu. Smatramo kako će nam to omogućit dugoročnu stabilnosti i otpornosti na klimatske promjene, stvaranje konkurentske prednosti, izgradnju održivih odnosa temeljenih na transparentnosti i povjerenju sa našim partnerima te jačanje reputacije. Brojne su prilike vezane uz ESG prakse i standarde koje, ukoliko se ispravno i učinkovito iskoriste, mogu dovesti do stvaranja konkurentske prednosti.

 

Kako bi se uskladili s ESG principima, trenutno radimo na kreiranju strategije održivosti, analizi dvostruke materijalnosti te pripremi za CSRD izvještavanje. Zadnje dvije godine računali smo i GHG emisije te smo izvještavali o usklađenosti sa zahtjevima EU Taksonomije. U Grupi provodimo brojne inicijative usmjerene prema smanjenju negativnih utjecaja na okoliš kao što je instalacija solarnih panela i energetska obnova naših lokacija kao i precizno prikupljanje podataka za potrebe izračuan GHG emisija i usklađivanja s EU Taksonomijom.  U Orbico Grupi ulažemo u razvoj zaposlenika, promoviramo raznolikost i inkluziju te podržavamo lokalne zajednice kroz razne društveno odgovorne projekte. Transparentnost i etičko poslovanje također su u fokusu, uz usklađenost s ESG regulatornim okvirima. Sve ove mjere omogućuju dobar su temelj Orbicu da stvori konkurentsku prednost i ostvari održiv rast u dinamičnom poslovnom okruženju.


S obzirom na to da su planovi kompanije Orbico usmjereni na automatizaciju, digitalizaciju i optimizaciju resursa, na koji način ove inicijative doprinose prevladavanju ključnih tržišnih izazova u 2025. godini?


U sklopu projekta transformacije Lanca snadbjevanja, na nivou grupe imamo 4 glavna stuba razvoja: Donošenje odluka na bazi podataka, Sinhronizacija procesa, Tehnologija i Razvoj organizacije.


U Orbico BiH, u svim procesima u kojima je to moguće a posebno za repetativne poslove, koristimo najnaprednije informacione tehnologije. Recimo, u skladištu koristimo Warehouse Management System, u dostavi koristimo napredni Transportation Management System i u prodaji koristimo Sales Force Automation aplikaciju. Fokusirajući se na automatizaciju, digitalizaciju i optimizaciju resursa, mi u Orbico-u ujedno i adresiramo ključne izazove u 2025 godini koje se sastoje iz nekoliko aspekata:

  • Povećanje efikasnosti i smanjenje troškova: Automatizacija procesa može pomoći u smanjenju ljudske greške, ubrzavanju operacija i povećanju efikasnosti u jedinici vremena. 
  • Brža adaptacija tržištu i potrošačima: Digitalizacija omogućava praćenje tržišnih trendova i potreba naših partnera u stvarnom vremenu. Ovo omogućava kompaniji da se brže prilagodi promjenama u potražnji, poboljšavajući konkurentnost i održavajući visoke standarde kvalitete proizvoda i usluga.
  • Bolja analiza podataka i donošenje odluka: Korištenje naprednih analitičkih alata omogućava bolje razumijevanje tržišta, konkurencije i vlastitih operacija. Podaci o potrošačima, tržištu i operativnim procesima mogu biti iskorišteni za optimizaciju ponude, strategije cijena i marketinških kampanja, čime se smanjuje rizik od loših poslovnih odluka.


Orbico preuzima distribuciju Radenske u BiH - Biznis Info


Koje ključne izazove očekujete na tržištu u 2025. godini i koje strateške mjere Orbico planira poduzeti kako bi ih uspješno prevladao?


Tržište Bosne i Hercegovine suočava se s nekoliko izazova koji će oblikovati poslovno okruženje u 2025. godini. Emigracija stanovništva i ekonomska nestabilnost su sigurno dva najveća izazova čiji je trend krenuo nekoliko godina unazad i nastavit će se. Dalje, imat ćemo Regulatorne promjene i usklađivanje sa EU standardima, tu nam je ESG najbolji primjer. Zatim Promjena u ponašanju potrošača, danas potrošači imaju puno veća očekivanja u pogledu brzine i kvalitete usluge te se zahtjeva što veći procenat digitalizacije kanala prodaje. 


U skladu sa našom dugoročnom strategijom razvoja kompanije, mi smo identificirali sve izazove koji se tiču naše industrije te shodno tome postavili strategiju. Neki od strateških koraka koje ćemo intenzivirati u srednjoročnom periodu su: edukacija i razvoj zaposlenika, brendiranje poslodavca, poboljšanje poslovnih procesa, veći udio automatizacije u svemu što radimo te novi ugovori o distribuciji i 3PL ugovori.