Podijelite:

Leader Roots 2024/2025 tradicionalno je počeo sesijom o Raiffeisen banci i za glavnu temu ste odabrali značaj psihološke sigurnosti zaposlenih. Koje konkretne korake Raiffeisen banka preduzima da neguje podsticajno i motivirajuće okruženje u kojem se zaposleni osećaju cenjeno i osnaženo? Da li vaši zaposlenici općenito dijele iste vrijednosti kao i banka i kako osiguravate usklađenost u tom pogledu?

Jedan od naših strateških ciljeva u Raiffeisen banci u Bosni i Hercegovini je stvaranje podsticajnog i motivirajućeg okruženja u kojem se zaposleni osjećaju cijenjeno i osnaženo. Psihološka sigurnost u ovom kontekstu je ključna za negovanje uspješnog radnog mjesta gdje se svi osjećaju poštovanim i ohrabrenim da daju sve od sebe. Dajući prioritet psihološkoj sigurnosti, možemo poboljšati inovacije, performanse i sveukupno blagostanje zaposlenih, što vodi do održivog uspjeha.

Kao banka, posvećeni smo kontinuiranom praćenju i unapređenju radnog okruženja i korporativne kulture. Nastojimo da stvorimo mjesto gdje se zaposleni osjećaju slobodnima da izraze svoje mišljenje, dijele ideje i prihvate izazove i rizike. Vjerujemo da je ovo ključ za otključavanje našeg punog potencijala i kreativnosti. Stoga smo posvećeni razvoju korporativne kulture koja naglašava i njeguje ove elemente. Ovo uključuje niz aktivnosti, kao što su radionice i obuke za lidere i zaposlene.

Naši lideri ovdje igraju ključnu ulogu u ovom procesu. Od njih se očekuje da vode primjerom, daju konstruktivne povratne informacije, slave greške kao priliku za učenje i prepoznaju i nagrađuju doprinose.

Bankarska industrija se stalno razvija. Odakle Raiffeisen banka crpi inspiraciju da ostane inovativna i prilagodi se stalno promjenjivim potrebama svojih klijenata i tržišta?

Naša glavna inspiracija za inovacije dolazi iz kombinacije novih tehnologija i potreba kupaca u fokusu. U svijetu koji se brzo mijenja, bitno je da ostanemo agilni i proaktivni u usvajanju novih tehnologija i pristupa koji poboljšavaju naše usluge i nadmašuju očekivanja naših klijenata.

Mnogo ulažemo u tehnologije kao što su AI i IT infrastruktura kako bismo premašili nivo na kojem poslujemo i pružili sigurno i besprijekorno bankarsko iskustvo. Kreiranje inovativnih rješenja koja ne zadovoljavaju samo trenutne zahtjeve, već i predviđaju buduće trendove, ostaje u našem fokusu kako bismo bili jedna od vodećih banaka na tržištu.

U tom smislu idemo dalje od tehnologije. Kao što sam spomenuo, mi mnogo ulažemo u kulturu koja podstiče kreativnost i kontinuirani razvoj među našim zaposlenima. Osnaživanjem naših timova i prihvatanjem novih izazova, Raiffeisen banku pozicioniramo veoma visoko u pružanju izuzetne vrednosti i usluge našim klijentima.

Naši napori nisu ostali nezapaženi jer smo 2024. godine dobili dvije prestižne nagrade: najbolju digitalnu banku u Bosni i Hercegovini od strane Global Finance i najbolju banku za digitalna rješenja u Bosni i Hercegovini od Euromoneyja. Primanje nagrada je uvijek lijepo, ali nama služi kao ohrabrenje da još više podignemo ljestvicu.

Kako biste opisali svoj stil vođenja i koje kvalitete smatrate da su bitne za autentičnog i efikasnog lidera u današnjem svijetu?

Nije najlakši zadatak opisati sebe, ali se nadam da me moje kolege vide kao prvog među jednakima, gdje kombinujemo najbolje liderske kvalitete s novim, prilagodljivim vještinama, kako bismo zadovoljili zahtjeve današnjeg dinamičnog i složenog svijeta.

Ono što vidimo kao našu zvijezdu Sjevernjaču na našem putu naprijed je odgovor na pitanje: Šta možemo učiniti da se dogodi bolja budućnost za naše klijente, naše kolege, naše susjede u zajednici?

Osim toga, mislim da autentičan i efikasan lider u današnjem svijetu generalno treba da pokaže integritet i transparentnost, izgrađujući povjerenje kako unutar organizacije tako i sa vanjskim dionicima. Oni bi trebali biti prilagodljivi i napredni, sposobni da se kreću brzim promjenama i iskoriste nove tehnologije za pokretanje inovacija. Efikasni lideri takođe moraju biti empatični i fokusirani na ljude, razumevajući potrebe i težnje svojih zaposlenih i klijenata. Oni bi trebali njegovati kulturu saradnje i kontinuiranog učenja, osnažujući svoje timove da daju ideje i preuzmu vlasništvo nad svojim radom.

Na kraju, otpornost i odlučnost su od ključne važnosti, omogućavajući liderima da donose teške odluke i vode svoje organizacije kroz izazove sa samopouzdanjem i jasnoćom. Ove kvalitete zajedno stvaraju lidera koji može inspirirati, pokretati rast i osigurati dugoročan uspjeh za banku.

Kako mladi ljudi u Bosni i Hercegovini prelaze iz obrazovnog sistema u profesionalni svijet, da li su adekvatno pripremljeni za izazove koji su pred njima? Da li posjeduju potrebne vještine i znanja da krenu na uspješan liderski put?

Mladi ljudi koji prelaze iz obrazovnog sistema u profesionalni svijet često donose jaku osnovu znanja i entuzijazma. Međutim, priroda poslovnog svijeta koja se brzo razvija zahtijeva kontinuirano učenje i prilagodljivost. Dok mnoge obrazovne institucije pružaju solidnu teorijsku pozadinu, mogu postojati praznine u praktičnim vještinama i iskustvima iz stvarnog svijeta.

Da bi se ovo riješilo, neophodno je ulagati u sveobuhvatne programe uvrštavanja, mentorstvo i stalni profesionalni razvoj. Mladi profesionalci na početku svoje karijere moraju biti opremljeni ne samo tehničkim vještinama, već i kritičnim mekim vještinama kao što su komunikacija ili rješavanje problema. Podsticanjem okruženja kontinuiranog učenja i obrazovanja, pružanjem mogućnosti za praktično iskustvo, mladi ljudi mogu biti bolje pripremljeni za izazove koji su pred njima i krenuti na put uspješnog vodstva.

Tokom svog vremena vođenja Raiffeisen banke, koje su neke od najvrednijih lekcija koje ste naučili od svojih zaposlenih? Kako su ove interakcije oblikovale vaš pogled na liderstvo i organizacionu kulturu?

Kao izvršni direktor Raiffeisen banke u Bosni i Hercegovini, vjerujem da se od naših zaposlenika mogu naučiti neprocjenjive lekcije. Prvo i najvažnije, oni nude jedinstven uvid u svakodnevne operacije i interakcije s klijentima koji se često mogu previdjeti s izvršnog nivoa. Slušanje njihovih iskustava i povratnih informacija pomaže mi da shvatim praktične izazove i mogućnosti unutar naše organizacije, na osnovu kojih mogu donositi bolje informisane odluke i poboljšati efikasnost.

Zaposleni nas takođe uče važnosti empatije i komunikacije. Direktnim angažmanom s njima stičem dublje uvažavanje njihovih potreba, motivacije i težnji, što zauzvrat oblikuje inkluzivniji i podržavajući stil vođenja. Kroz to njegujemo otvorenost i povjerenje, podstičući inovacije i saradnju na svim nivoima organizacije.

Šta je mladima danas potrebno da bi se osjećali osnaženim i imali dovoljno znanja i hrabrosti da mijenjaju svijet na bolje?

Vjerujem da je mladim ljudima danas potrebna kombinacija obrazovanja, mentorstva i mogućnosti da se osjećaju osnaženo i opremljeno da mijenjaju svijet na bolje. Prije svega, čvrsta obrazovna osnova je neophodna, ali mora biti dopunjena praktičnim iskustvima koja premošćuju jaz između teorije i primjene u stvarnom svijetu.

U tom procesu ključno je i mentorstvo iskusnih profesionalaca, kao i podsticanje inovativnosti i preuzimanja rizika, koje im pomaže da se osjećaju vrijednima i uče iz uspjeha i neuspjeha, podstiču kreativnost i otpornost, kao i hrabrost potrebnu za pokretanje značajnih promjena. U svijetu digitalizacije, pristup kontinuiranom učenju, posebno u novim tehnologijama, čini ih prilagodljivim u poslovnom okruženju koje se razvija.

Nudeći obrazovanje, mentorstvo, kulturu podrške i kontinuirano učenje, opremljamo sljedeću generaciju alatima za navigaciju kroz složenost odabranih polja i pozitivan utjecaj na svijet.