Održivost u hotelijerstvu postaje sve važnija tema, s fokusom na očuvanje resursa, smanjenje otpada i energetsku efikasnost. Kako SEIC Hospitality doprinosi održivom razvoju i da li je realno očekivati da hotelijerstvo u BiH postane u potpunosti održivo u budućnosti? Kako Vi zamišljate takvo poslovanje?
SEIC Hospitality prepoznaje ključnu ulogu održivosti u hotelijerstvu i posvećen je primjeni ekološki odgovornih praksi. Kao vlasnik i operater hotela Residence Inn Sarajevo, zadovoljstvo mi je istaknuti da kontinuirano radimo na optimizaciji potrošnje resursa, povećanju energetske efikasnosti i unapređenju održivih operacija. Trenutno smo u procesu certifikacije za Zeleni ključ (Green Key), koji predstavlja vodeći ekološki standard u turističkoj industriji, čime potvrđujemo svoju predanost dugoročnom smanjenju ekološkog otiska.
Naš hotel provodi niz inicijativa, uključujući optimizaciju potrošnje vode i energije kroz pametne sisteme upravljanja, korištenje LED rasvjete i energetski efikasnih uređaja te digitalizaciju informacija za goste. Učešćem u incijativama kao što su "Make a Green Choice" i "Low Plastic Zone" podstičemo odgovorno korištenje resursa. Naše standardne operacije podrazumijevaju i razvrstavanja otpada u 3 kategorije, uključujući i smanjenje otpada od hrane putem optimizacije nabavke i pripreme obroka.
Prateći savremene trendove u turizmu, prilagođavamo usluge preferencijama gostiju, nudeći opcije za vegane i vegetarijance, te promovišući lokalnu kulturu kroz saradnju s domaćim proizvođačima. Naša korporativno-socijalna odgovornost obuhvata ne samo brigu o gostima, već i brigu o zaposlenicima kroz razne programe motivacije i priznanja. Inkluzivnost i jednakost za sve u turizmu podstičemo nudeći i smještajne jedinice prilagođene za boravak i kretanje osoba s invaliditetom. Dodatno, pet-friendly koncept hotela, kao i zabrana pušenja također doprinose zdravijem i ugodnijem okruženju za sve goste.
Održivost u hotelijerstvu nije samo trend, već i imperativ za dugoročni razvoj industrije. SEIC Hospitality smatra da je ključ uspjeha u stalnim inovacijama i prilagođavanju najboljim ekološkim praksama. Planiramo dodatno unaprijediti našu strategiju održivosti kroz uvođenje obnovljivih izvora energije, poboljšanje sistema upravljanja otpadom i jačanje saradnje sa lokalnim ekološkim inicijativama. Naši gosti sve više cijene ekološki odgovorno poslovanje, te vjerujemo da će hoteli koji ulažu u održive prakse imati dugoročnu konkurentsku prednost.
Potpuna održivost hotelijerstva u Bosni i Hercegovini zavisi od sinergije svih aktera u industriji, uključujući hotele, goste, lokalnu zajednicu i državne institucije. Potrebne su šire inicijative i podrška kroz subvencije i poreske olakšice za hotele koji ulažu u zelene tehnologije. Vizija SEIC Hospitality jeste da kroz inovacije i kontinuirano unapređenje standarda postane primjer odgovornog poslovanja, potvrđujući da je održivi razvoj u hotelijerstvu ne samo moguć, već i neophodan za budućnost turizma.
Nedostatak kvalifikovane radne snage i radne snage uopste predstavlja značajan izazov za hotelijerstvu u Bosni i Hercegovini. SEIC Hospitality prepoznaje važnost ovog problema i primjenjuje strategije usmjerene na edukaciju i trening zaposlenika kako bismo osigurali vrhunsku uslugu. Stvaramo pozitivno i podržavajuće radno okruženje koje motiviše naše uposlenike na profesionalni razvoj i dugoročnu lojalnost.
Sve je češća pojava da su hoteli primorani zapošljavati strane radnike kako bi zadovoljili potrebe gostiju, dok domaći radnici sve više odlaze u inostranstvo, naročito tokom visoke sezone. Ovaj problem nije prisutan samo u hotelijerstvu, već pogađa i druge sektore u Bosni i Hercegovini. Mi ulažemo značajne napore u zadržavanje kvalifikovanih zaposlenika koji su prošli treninge i edukacije u skladu s našim standardima. Do sada smo uspijevali održati nizak nivo fluktuacije radne snage, iako primjećujemo da se taj trend ubrzava.
SEIC Hospitality, kao dio Marriott porodice, implementira ove standarde kroz različite inicijative. Fokusiramo se na stvaranje pozitivnog i podržavajućeg radnog okruženja, pružajući zaposlenicima prilike za profesionalni razvoj i napredovanje. Kroz kontinuiranu edukaciju i programe mentorstva, nastojimo osigurati da naši zaposlenici posjeduju potrebne vještine i znanja za pružanje vrhunske usluge našim gostima.
Svjesni smo da nova generacija radnika, ima specifična očekivanja od poslodavaca. Ova generacija cijeni ravnotežu između poslovnog i privatnog života, prilike za brzi karijerni napredak, raznolikost na radnom mjestu te transparentnu i brzu komunikaciju. Kako bismo privukli i zadržali talentovane članove nove generacije prilagođavamo naše prakse novim socijalnim trendovima. Implementiramo fleksibilne radne aranžmane, pružamo jasne puteve za karijerni napredak i osiguravamo redovnu povratnu informaciju.
Iako se trudimo kroz individualne napore i strategije da riješimo ovaj problem, smatramo da je za dugoročno rješenje ovog problema potrebna šira strategija. Saradnja između obrazovnih institucija, vladinih tijela i privatnog sektora ključna je za kreiranje održivog okvira koji će omogućiti razvoj i zadržavanje kvalifikovane radne snage u hotelijerstvu.
Koji su ključni ciljevi SEIC Hospitality u narednih pet godina i kako vidite razvoj hotelijerstva u BiH?
Primjetan je rast broja turista i noćenja u Sarajevu u prethodno periodu, a očekujemo da se ovaj trend nastavi i u budućnosti. S optimizmom smo gledali na razvoj turizma i imali velika očekivanja od predstojeće sezone. Međutim, globalna ekonomska kretanja, kao i nedavne odluke o povećanju minimalne plate i cijene električne energije, unijele su određenu neizvjesnost u poslovno okruženje. To zahtijeva reviziju naših ciljeva i prilagođavanje novim tržišnim uslovima.
Iako će biti potrebno vremena da se uskladimo s promjenama, ostajemo predani razvoju hotelijerstva i unapređenju turističke ponude u Sarajevu. Naše opredjeljenje za pružanje vrhunske usluge svim gostima ostaje nepromijenjeno, a kroz strateško planiranje i inovacije nastojimo odgovoriti na izazove i osigurati dugoročnu održivost poslovanja.